Popis produktu
Parametry produktu
Recenze
Parametry produktu
Popis produktu
- Hra pro Xbox 360 Tomb Raider: Anniversary. Nejedná se o předělávku prvního dílu TR série z roku 1996, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale spíš o nový titul, který se nechal originálem jenom inspirovat, byť jde o inspiraci trošku většího rozsahu.
- Hra je postavena na enginu použitém pro Tomb Raider: Legend a následovat v ní budete osudy Lary Croft, která je najata mocným syndikátem, aby pro něj získala artefakt známý jako Scion. Časem však Lara zjistí, že si z ní udělal syndikát loutku, která má sehrát roli v daleko větším plánu. Lara však nechce být loutkou a vezme situaci do svých vlastních rukou, což ji dovede až k rozluštění záhady stojící za tajemným artefaktem Scion.
Dostanete možnost podívat se do známých, ale rozšířených lokací z původní hry, mezi nimiž nechybí Peru, Řecko, Egypt a další. Jednotlivé úrovně však byly upraveny tak, aby se daly procházet několika způsoby. Najdete v nich navíc nové hádanky, budete používat nových doplňků a využívat i rozšířených Lařin akrobatických schopností. Na druhou stranu na vás čekají i daleko chytřejší nepřátelé včetně krokodýlů, vlků, medvědů a chybět nebude ani T-Rex.
Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.
Hodnocení produktu
- nádherné prostředí
- sentimentální vzpomínka na TR1
- příjemná hratelnost
- nastavitelná obtížnost
- checkpointy - hrozně daleko od sebe a špatně načasované
- po vypnutí hry nutno opakovat od většího celku
- komplikovaná koncepce adrenalinového zabíjení bossů
- nutnost pořád mačkat RT pro střelbu
Jedná se o úplně první Tomb Raider, který byl k příležitosti výročí 10 let od existence této série zmodernizován.
Modernizace proběhla opravdu komplexně, dá se říct, že se tvůrci jen inspirovali TR1, Anniversary má opravdu hodně nového, rozšířeného. Spíš bych to hodnotila jako novou hru. Při hraní se člověk neubrání sentimentálním vzpomínkám, když si vybaví, jak tu kterou hádanku řešil v TR1.
Co se týče samotného děje, příběhů, lokací, zde lze zcela odkázat na TR1, nebudu to zde rozepisovat (viz wikipedie).
Herní prostředí je nádherné, velmi kreativní, velmi hratelné. Celkově hru hodnotím pozitivně.
Boje nejsou hlavní složkou hry, primárně je vše založeno na skákání a hádankách. Hra umí být ve skocích a časových limitech pekelně těžká.
Velmi mě potěšilo sídlo Croftů.
Co se týče vybavení, je jen základní. Čtyři zbraně, hák, deník. V deníku nenajdete nic užitečného, jen opravdu obecné informace. Hra Vám k postupu nic nenapoví.
Ve hře můžete sbírat artefakty a relikvie, za které se Vám zpřístupňují videa, biografie, fotografie, atd. Dále můžete splnit časový limit pro dohrání jednotlivých kol, kde se Vám potom zpřístupní cheaty.
Ve hře není čeština, jen anglicky s titulky, ale myslím, že umět anglicky není pro pochopení děje potřeba.
Negativa hry:
systém boje - pro střelbu je kromě používání UZI, které dostanete tak v 70 % hry, nutno pořád mačkat RT. Je to jediný TR, u kterého to tak je. U jiných stačí RT držet a Lara střílí pořád. Tady ne, je nutno zmáčknout pro každý jednotlivý výstřel, až z toho bolí prst.
velmi zdlouhavé zvedání Lary, když po útoku upadne na zem. Vesměs pak nepřítel stihne znova zaútočit, takže Lara se zvedne a hned jde k zemi, aniž byste stihli vystřelit.
Když stáče, nestřílí. Nevím, jestli se jedná o negativum, je to spíš změna koncepce hry. Prostě buď uhýbáte a nestřílíte, nebo střílíte, ale pak nemůžete zároveň skákat.
Co je blízko, nezaměří. Je to občas komické. TRex stojí hned u Vás, ale Lara ho prostě nevidí.
Jako další negativum bych viděla adrenalinové útoky, kdy toto byl jediný způsob, jak zabít bosse. Boss měl indikátor adrenalinu, když se naplnil, zaútočil na Vás. Zpomalil se čas. Vašim úkolem bylo uskočit, zaměřit mu hlavu a střelit. Ovládání bylo v tomto nepřehledné, komplikované, pochopila jsem to až u druhého bosse a než jsem se dostala ke třetímu, stihla jsem to zapomenout. Pak jsem se vztekala znovu.
Checkpointy: hra nejde uložit kdekoliv, vždy se objevíte na checkpointu. Bohužel zhruba od půlky hry je v ní velmi obtížné skákání s komplexními skoky a checkpointy jsou daleko od sebe a naprosto nesmyslně. Kdy se Vám podaří spadnout a zabít se, což se stává velmi často, musíte pořád dokola opakovat velmi nudné části hry (např. znova vyšplhat na balkón, znova zabít dva chrliče, znova sešplhat na dno místnosti). Je to hrozně otravné, člověka to pak nutí používat návod, aby danou část udělal a odrazuje ho to od prozkoumávání lokace po vlastní ose.
Navíc, pokud jste hru vypnuli, museli jste kolo opakovat od nějakého hlavního checkpointu. Třeba od začátku místnosti. Hrůza.
V zásadě se mi hra velmi líbila, ale bohužel mě natolik znechutila těmi checkpointy, že nemohu dát víc než 70%.